Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anneke Hooijer - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anneke Hooijer - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Anneke Hooijer

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi lieve, lieve mensen!

Het is zover! Mijn avontuur en ik zijn nu ruim een week onderweg. Voordat ik wegging vroegen velen of ik wellicht een blog ging bijhouden... Natuurlijk doe ik dat :) Leuk om te volgen voor iedereen thuis - en leuk als herinnering!

Dinsdag 5 augustus - all alone - richting Londen. Zodra er beweging in de trein komt begint een drietal Italianen (duidelijk zonder Engels woordenboek) een heel verhaal. 'Heb ik weer'... Ik begrijp er niks van tot er een spelletje kaarten tevoorschijn komt. Het is makkelijk en lijkt op poker, er is geen inzet en we mogen onze kleren aanhouden, verzekeren ze me... Jaja.. het blijven Italianen... De trein komt aan in Brussel en - hoewel ik duidelijk verloren heb met poker - ik heb inderdaad mijn geld en mijn kleren nog aan! Een hele geruststelling! Ik wens ze een goede reis en loop richting de Eurostar. Eenmaal aangekomen bij de incheckbalie merk ik dat ik nog 2 uur (ik was bijtijds vertrokken) moet wachten... Ik zak neer op een bankje naast 2 oudere dames, die me vol bewondering aankijken als ze na een half uur nog niemand met mij hebben gesignaleerd. 'Wat zou zij doen, helemaal alleen?", hoor ik ze in plat Limburgs zeggen... "Ik ga op avontuur in Londen', antwoord ik ongevraagd... Hun ogen beginnen te fonkelen... "Dat deden wij ooit ook, kind", zegt de dame die later Annie blijkt te heten...
En zo begon een mooi verhaal over 2 dames van ver in de 70, die zo'n 50 jaar geleden Engelse soldaten ontmoetten, met hen trouwden en hun familie en Limburgse dorp achterlieten... 3 uur heb ik met hen mogen besteden, Griet en Annie uit Limburg. Ze vertelden mooie verhalen over Engeland en zorgden er - onbewust - voor dat ik niet alleen hoefde te zitten... Bij het instappen nemen we afscheid... Dat ik maar veel plezier mag hebben en moet oppassen, want: 'Voor je het weet blijf je er hangen', lachen ze...

De reis van Brussel naar Londen gaat verrassend snel! Ik bevind me bij het raam met naast me een Engelse man die - tevergeefs - zijn vrouw probeert duidelijk te maken dat het lezen van Fifty Shades of Grey in het openbaar misschien toch niet zo'n goed idee is... Moet je vooral over discuseieren, denk ik nog, wanneer de vrouw bijval krijgt van haar achterbuurvrouw, die deel 2 aan het lezen is. Ze werden vrienden voor de rest van de reis. En de man - duidelijk ontdaan - stortte zich maar weer op zijn krant.
Ik lees de reisgids, mijn routeplanner, een boek en kijk vooral veel naar de mooie landschappen die we passeren.

Om exact 16:04 uur plaatselijke tijd arriveer ik in Londen Kings's Cross St. Pancras. Na een ticket gekocht te hebben vervolg ik mijn reis per Underground... Ik loop het perron op als een vriendelijke stem mij door de speaker zegt op te passen voor het gat tussen de trein/metro en het platform. Eén ding is duidelijk: ik ben écht in Londen:)
Na een vlekkeloze overstap op Liverpool Street Station ben ik nog maar 1 halte verwijderd van mijn woonplek... Ik loop het metrostation uit en bevind direct op een druk kruispunt... Mini Coopers, Rode bussen en taxi's scheuren voorbij... Waar moet ik heen? Een plattegrond biedt uitkomst.Het zou in een zijstraatje moeten zijn. Na wat hulp van een plaatselijke kiosk-eigenaar vind ik het complex Hollybush House... Hier moest het zijn, op de vierde verdieping zonder lift!

Enigszins vermoeid (die koffer kon misschien toch iets minder vol:P) kom ik aan... Mijn hart maakt een sprongetje als de sleutel blijkt te passen... Ik doe de deur open... Niemand thuis... Allemaal witte deuren, maar welke is van mij? Om 17:15 uur open ik mijn kamer voor de komende weken. Licht, groot en schoon! Later op de avond ontmoet ik één voor één mijn nieuwe flatmates. Totaal verschillende mensen, stuk voor stuk, maar dat maakt het juist leuk!

Moe en voldaan plof ik neer op mijn royale bed en besef ik me: This is it!
Wat zullen de komende weken mij brengen?





  • 13 Augustus 2014 - 21:44

    Kim Van Den Bogaart:

    Geniet ervan Anneke! Ik heb 4 maanden in Schotland gezeten en voor je het weet, is het voorbij!
    En wat kun jij leuk schrijven zeg. Ga zeker je blogs bijhouden.
    X Kim (oud-minor-genoot) ;)

  • 14 Augustus 2014 - 11:27

    Liefs, De Westerveldjes:

    Wowie! Meer woordjes zijn er nier voor, wij zijn benieuwd. Enjoy! Vooral veel meemaken, kunnen wij lekker lezen. Goed ook om te zien dat het je goed afgaat alone in zo'n big city!

  • 24 Augustus 2014 - 20:52

    Anneke:

    Kim!, Wat leuk dat je reageerde:) IK weet nog heel goed dat jij naar Schotland ging en dat dat heel tof was!
    De tijd gaat inderdaad snel, maar het is dan ook een hele beleving!
    Ik hoop dat het jou en Sjors goed gaat!
    Xx Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Adventure in London

Op avontuur in Londen!

Recente Reisverslagen:

11 September 2014

Wat we doen in de tussentijd

01 September 2014

Mensen-kijkende mensen

23 Augustus 2014

De niet-haasteling

21 Augustus 2014

Ik ben geen toerist...

14 Augustus 2014

In de verkenningsfase
Anneke

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9362

Voorgaande reizen:

18 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

05 Augustus 2014 - 22 September 2014

Adventure in London

Landen bezocht: